35 12 12 99
  • Få nemt info om foredragsholdere
  • Danmarks professionelle foredrag
  • Kontakt os nemt for information

Georg Ørskov

Direktør, procesanalytiker og foredragsholder
Georg Ørskov har igennem de seneste 25 år hjulpet virksomheder med at navigere i forandringsprocesser, og han har holdt utallige foredrag rundt omkring i hele Danmark.

Georg Ørskov tager fat i sagens kerne, han udfordrer deltageren til at reflektere over sin egen rolle i arbejdskulturen, og han går lige til stregen. Seriøsiteten ledsages af humor og en stor portion eftertænksomhed.

Georg Ørskov holder foredrag om blandt andet salg og service, medarbejderudvikling, værdi- og strategiudvikling, ledelse og forandringsprocesser.

Forespørg på Georg Ørskov og få hurtigt svar

Ja tak - jeg vil gerne modtage forfatterforedrags nyhedsbrev om nye foredragsholdere, m.m.

Foredrag af Georg Ørskov

Hellere dø af grin end af ressourcemangel

Virkeligheden holder aldrig op. Vi får ikke ro, arbejdsro, skønt vi har fortjent det. Derfor må vi ruste os til forandring. Det betyder, at vi må ændre rutinen og se anderledes på vores hverdag. Vi skal turde skabe mentalt overskud, for uden overskud kan vi ikke se muligheder, men kun fæstne os ved rutinen.

I foredraget udfordrer Georg Ørskov deltageren til at se sig selv udefra, se sin egen rolle i kulturen på arbejdspladsen og til at stille sig selv spørgsmålet: ”Hvad bidrager jeg med?”.

Det handler om…
fokus, tabt fokus eller et levende fokus
forandringsprocesser og kulturdannelser
at få værdi i vores arbejdsliv, så det ikke bare bliver til tid, der skal overstås i ordentlig tid
at holde fokus på de muligheder vi faktisk har, også selvom vi har mistet
overskud til at udvikle, og udvikle sig
sproget ”kammertonen”; om at tale til og med hinanden og ikke om hinanden
at få gjort tid til liv
Foredraget bygger på Georg Ørskovs begreber ”serie 3-møder”, ”sur-kultur” og ”sig det!”. De sætter fokus på medarbejdernes rolle i en virksomhedskultur og giver håndgribelige og brugbare værktøjer til at ændre en usund kultur.

Moralen er, at vi ikke kan løse en opgave med det, vi mangler. Et fokus på det vi mangler, skaber mentalt underskud og i så fald vil enhver opgave eller forandring synes uoverskuelig. Georg Ørskov får faktisk tilhørerne til at sætte fokus på muligheder, altså de ressourcer vi faktisk har og som kan udvikles.

Foredraget kan afholdes for både små og store grupper, især grupper, hvor deltagerne har forskellig baggrund. Foredraget kan også tilpasses en enkelt faggruppe og kan varieres fra 1 til 3 ½ timer.
Forspørg på dette foredrag

Ledelse kræver format

Det handler om lederrollen og om det privilegium det er, at få lov at tage beslutninger på vegne af andre mennesker liv. Man påtager sig en rolle, som indebærer nogle spilleregler. Deltagerne udfordres til at stille sig selv spørgsmålene:

Hvad forventer medarbejdere af en god leder?
Har jeg format til at lede?
Har jeg format til at se mig selv udefra? Kunne jeg tænke mig at blive ledet af mig?
Har jeg overskud til at erkende fejl, eller vil jeg bare have ret?
Ledelse handler om loyalitet overfor den idé, lederen repræsenterer. Har man sagt ja til rollen, har man også sagt ja til idéen. Det handler om, at idéen og opgaven konstant forandrer sig. Lederens opgave er at sætte medarbejdernes fokus på de muligheder, der kan gøre idéen til virkelighed, og samtidig fjerne fokus fra det, der mangler.

Det handler om at få ledelse ud af munden, og så handler det om at udfylde en rolle, medarbejderne tør tro på. Det handler om format.

Foredraget er for ledere, nye som garvede. Tonen er le og lær, uangribelig seriøs, men samtidig fyldt med humor
Forspørg på dette foredrag

De bevidste forbrugere

”Når folk får flere penge mellem hænderne og nethandelen holder op, så får vi en ny fortid.”

Nej vi gør ikke, ventetiden er forbi. Vi får en ny fremtid og den begynder i dag. I den vil nethandel og alt andet IT teknologi spille en stadig stører rolle.

Derfor er det afgørende at de enkelte detailhandlere dygtiggør sig på nettet så de kan yde de bevidste forbrugere den udsøgte service der får dem til at komme igen.

Foredraget handler om de ændringer der udvikler sig blandt forskellige forbrugergrupper. Vi kommer i selskab med familien Glad, Frøken Trist, Hr og Fru Klog Samt mange andre. Men det handler også specifikt om den øgede nethandel og de muligheder detailbutikkerne faktisk har for at hamle op med den, og få en øget del i den.

Hvordan får vi nethandelen hjem igen?

Hvordan får vi del i det mersalg nethandelen skaber?

Hvordan uddanner vi os til opgaven?

Foredraget henvender sig til city og handelsstandsforeninger. Det skaber en livlig debat blandt tilhørerne og bygger på det fællesskab foreningerne er disponent for.
Forspørg på dette foredrag

Respekt for forskelligheder

”Hvorfor blev jeg mig og de andre så dumme? ”

Foredraget følger os gennem vores opvækst og frem til hvor vi er i dag. Det giver en klar opfattelse af hvordan forskelligartede ”sandheder” og vilkår giver os forskellige kompetencer og værdier med i vores rygsæk. Det giver os også et stærkt billede af hvordan vi gennem respekt for hinandens forskelligheder kan skabe et fælles hele.

Det behandler forskellige typer og grupperinger og er fyldt med genkendelige hverdagseksempler der får tilhørerne til at se sig selv og deres kollegaer i et anderledes lys.

Foredraget henvender sig til grupper der arbejder sammen eller skal i gang med at samarbejde.

Indlægget kan også indgå som optakt til en proces for Samspilsramte grupper der skal heles.

Tonen er også her le og lær. Uangribelig seriøs men fyldt med humor
Forspørg på dette foredrag

De markante forældre

En humoristisk belysning af de moderne forældres forvaltning af forældrerollen. Specielt med fokus på deres ”markante” holdninger og krav til diverse børneinstitutioner og skoler.

Her kender man dem som: Den krævende, den irriterende, den egoistiske, den bekymrede, den ovenud interesserede, eller den sensitive og usikre forældregruppe.

Nutidens ”markante” forældre der også ofte bliver beskyldt for at løbe fra forældreansvaret.

Foredraget tager fat på det misforhold der mange steder er opstået mellem det, man kan kalde nutidens forældrekrav og de professionelles reelle tilbud.

Målgruppen kan være det personale der møder forældrene i hverdagen. Også plejepersonale oplever dem som ”De markante pårørende” der hele tiden stiller spørgsmål der i virkeligheden er krav. De mener deres situation bør behandles nu, de har travlt, de er veluddannede og velformulerende. Ofte dækker det over usikkerhed, der måske kan være vejen til samarbejde.

Foredraget er for dagplejere institutioner, skoler og plejepersonale. Det kan tilpasses målgruppen og kan afholdes for både store og små grupper. Det kan varieres for 1 til 2½ time.
Forspørg på dette foredrag

Her bor vi

Forfatterforedrag
Vestergade 63, 2. sal
5000 Odense

Kontakt os

Telefon: 35 12 12 99
[email protected]

Forfatterforedrag  ・  Vestergade 63, 3. sal  ・  5000 Odense  ・  tlf: 35 12 12 99  ・  [email protected]

Book foredrag og foredragsholdere