Tlf.35 12 12 99
Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenterTlf.35 12 12 99
Professor og forfatter, der mestrer kunsten at formidle komplekse emner om markedsstrategi, kundeindsigt og kunderelationer i sine engagerende foredrag.
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.
Om Thomas
Foredrag
Professor Thomas Ritter er en af landets førende eksperter indenfor markedsstrategi, kundeindsigt og kunderelationer, og er kendt for sine skarpe modeller, udfordrende spørgsmål, klare svar og ikke mindst underholdende foredrag.
Mange virksomheder har lært at analysere deres forretningsmodel – næste trin til vækst er at skabe sammenhæng mellem de forskellige elementer. I over 10 år har Thomas udviklet en enkelt men effektfuld metode til at kortlægge, analysere og udvikle forretningsmodeller. Ved at stille skarpt på sammenhæng i forretningen kan virksomheder identificere vækstlommer og innovationsmuligheder, og dermed indfri deres vækstambitioner.
Big Data skaber helt nye forretningsmuligheder, men kun hvis entreprenører og virksomheder stiller sig de rette spørgsmål og kan skabe innovative og profitable forretningsmodeller. Thomas præsenterer Big Datas fem bølger og deres forretningsimplikationer, og stiller skarpt på Big Datas udviklingsmuligheder. Den næste bølge af Big-Data wau-effekten er på vej: at skabe radikalt nye forretninger baseret på Big Data.
Efter maskinrummet er trimmet med Lean er den næste stor vækstfaktor at trimme virksomheders kommercialisering. Vi oplever for tiden en genfødsel af kommercialisering med massere af virksomheder, som ønsker kunder i fokus og bedre værdiskabelse for kunder. Men hvordan?
Thomas viser rundt i den kommercielle del af virksomheder: hvordan måler vi vores kommercielle konkurrencekraft, hvordan er vores kommercialisering forankret i forretningsmodellen og hvor innovativ er vi i den kommercielle del?
Den næste vækstbølge er baseret på bedre kommercialiseringsevner – og det er ikke for tidligt at få styr på det!
Er alle kunder gode kunder?
Mange virksomheder forholder sig ukritisk og ikke analyserende til deres kunder – og reagerer derfor heller ikke på ulønsomme kunder. Men der er et stort optimeringspotentiale i at gennemgå kundekartoteket en ekstra gang og sige farvel til de dårligste kunder. I dette foredrag kommer Thomas hele vejen rundt om definitionen af de dårligste kunder og hvordan man forholder sig til dem. En aktiv tilgang har nemlig vist sig både at gavne bundlinjen og arbejdsmiljøet.
Alle virksomheder arbejder med segmentering – men ikke alle formår at omsætte anstrengelserne til øget omsætning og profit. Thomas viser i dette foredrag vejen til en effektiv og brugbar segmentering af dine kunder og dermed mulighed for øget vækst.
Bl.a. introducerer Ritter et relationskompas, der viser vejen til at optimere kunderelationerne og hvordan man balancerer værdiskabelse og relationsledelse, så kunderelationer udvikler sig optimalt.
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.