Erfaren sygeplejerske og erhvervscoach, der kombinerer sundhedsfaglig viden med stærke coachingkompetencer. Konsulent der styrker både individ og organisation.
Foto: Evan Fotograf
Foto: Evan Fotograf
Et foredrag med Gitte Horndrup giver jer:
- Værktøjer til at øge trivslen, mindske stress og forbedre livskvaliteten både privat og professionelt
- Inspiration til at fremme arbejdsglæde og personlig udvikling, inklusive at respektere egne grænser
- Introduktion til metoder mod omsorgstræthed og skabelsen af et balanceret liv
Send en uforpligtende forspørgsel på Gitte Horndrup
Trivselsdrevet performance: Vejen til højere effektivitet.
Mange oplever, uanset branche, at man kan brænde for noget, der senere får en til at brænde ud. Det er derfor blevet en stor mission at skabe trivsel og forebygge stress. Sygeplejerske og erhvervscoach Gitte Horndrup har i mere end tre årtier beskæftiget sig med arbejdsglæde og den mentale sundhed. Hun har solid og gennemprøvet erfaring og indsigt i, hvad der motiverer mennesker til at trives.
Foredrag
Foredrag Gitte Horndrup:
Bæredygtigt arbejdsliv: Hvordan I kan skabe balance mellem trivsel og performance
På nutidens arbejdsmarked bliver vi ofte presset til at præstere mere og mere. Vi skal nå flere deadlines, tage flere opgaver og vi møder højere krav fra både kunder og ledelse. Dette kan føre til stress, udbrændthed og en følelse af utilstrækkelighed. Men hvordan kan I skabe balance mellem at levere kvalitetsarbejde og samtidig passe på sin mentale og fysiske sundhed? Hvordan kan I arbejde konstruktivt med presset fra både ledelse og kunder, uden at blive ”trykket” flad? Foredraget giver indsigt i, hvordan I kan undgå fælder i dagligdagen og introducerer konkrete værktøjer og samtalemodeller, som kan hjælpe jer med at tackle udfordringerne på en mere bæredygtig måde.
Foredrag Gitte Horndrup:
Konsulentburgeren: Pres fra ledelsen og pres fra kunden
Mange konsulenter har et ”naturligt” pres i deres dagligdag. De måles på performance, faktureringsgrad, samarbejdsevner, kommunikation og en lang række definerede målsætninger. Der er et pres fra kunderne, som kan have høje (måske urealistiske) forventninger, til de resultater der skabes. Utilfredse kunder kan være en af de mest stressfremkaldende faktorer hos konsulenter i dag. Så hvad sker der, når der ikke er tid nok til kunderne og opgaveløsningen? Hvordan påvirkes den mentale sundhed, når der er krisetider og omsætningen falder? Foredraget giver indsigt i, hvilke fælder I skal undgå i dagligdagen. Samtidigt får I værktøjer og samtalemodeller, som gør det lettere for alle at tackle udfordringer i hverdagen.
Foredrag Gitte Horndrup:
Omsorgstræthed skaber personaleflugt – Sådan stopper du det
Mange virksomheder og institutioner med speciale indenfor sundhed, omsorg og læring til børn, unge og ældre oplever stor personaleflugt fra faget. Flere og flere ansatte angiver en følelse af faglig udbrændthed. De er blevet omsorgstrætte. Der bliver peget fingre ad hinanden, besværlige borgere, dårlig ledelse, manglende medindflydelse, mistrivsel, stress, kæmpe arbejdspres, ringe løn, ingen hjælper hinanden, meget sladder, brok kultur mv. Værst af alt; Ingen trives! Vi skal lære at lytte til og forstå de borgere, vi gerne vil hjælpe. Få historien om hvordan et plejehjem formåede at skabe et fremmøde på 98,6% blandt de ansatte, konsekvent overskud på bundlinjen, ventelister og indflydelse på eget liv; borger som ansatte. Foredraget giver dig indsigt i hvad omsorgstræthed er og inspiration til konkrete værktøjer til at skabe et langt mere bæredygtigt arbejdsliv.




