Tlf.35 12 12 99
Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenterTlf.35 12 12 99
Foredragsholder, inspirator og komiker. Mester i at kombinere humor med dyb indsigt og motivation.
4.75 ud af 5 stjerner
2 måneder efter foredrag: Kollegaerne hiver stadig nogle af John Harmsens pointer frem, og vi smiler
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.
Om John
Foredrag
Referencer
John Harmsen tilbyder som rutineret inspirator dyb indsigt, skarp humor og nøje tilrettelæggelse, som sikrer jer et succesfuldt event. Nyd hans medrivende og underholdende præsentationer om arbejdsglæde, kommunikation, kundeservice og salg. Johns foredrag og kurser er praktisk fokuserede, hvilket muliggør direkte implementering i jeres organisation.
John Harmsen bringer en rigdom af viden og erfaring inden for arbejdsglæde, trivsel, kundeservice og salg, og har arbejdet med et bredt spektrum af personalegrupper. Han leverer sine budskaber på en engagerende og tankevækkende måde, underbygget af hans NLP-coach uddannelse og en dyb interesse for neuropsykologi i arbejdskontekster. Hans foredrag tilbyder både solid faglighed og underholdende indhold, finjusteret gennem grundig forberedelse og tilpasning til hver unik organisation. Johns evne til at reflektere over velkendte arbejdssituationer resonerer med hans publikum.
Johns foredrag og kurser kommer med en “Tilfreds-eller-Gratis-Garanti”, sikrende at jeres investering er velbeskyttet. Hans evne til at score højt på evalueringer, ofte afsluttet med stående ovationer, vidner om hans evne til at levere. Udover at være en efterspurgt foredragsholder, er John også kendt for sine kurser og hans rolle som komiker. Han kan fungere som både indledende, afsluttende, eller det centrale indslag i jeres event. Hans foredrag har bred appel og er efterspurgt af en mangfoldighed af organisationer, fra virksomheder og dagsinstitutioner til sygehuse og foreninger.
Book John Harmsen til at holde et foredrag, og oplev en kombination af underholdning og praktiske indsigter, der kan berige arbejdet i jeres organisation.
Se foredrag med John HarmsenI får vigtig viden om stress igennem stress-foredraget og stress-kurset “Lær at spotte og tackle stress”. Derudover får I råd og værktøjer til, hvordan i bekæmper stress i opløbet. Der er mulighed for at arrangere foredraget både som et stress-foredrag og et stresskursus.
John Harmsen kommer ind på følgende emner i foredraget: Hvad er stress? Bliver begrebet ‘stress’ misbrugt? Hvilken effekt har stress på mennesker? Hvorfor er der forskel på, hvad vi bliver stresset af? Hvad kan stress koste i mønter? Hvordan opdager I stress hos jer selv eller hos en kollega, og hvordan skal I gribe det an? Hvordan mindsker eller undgår man bedst muligt stress? Hvad er det hos lige præcis jer, der medfører stress? Hvordan forebygger vi helt specifikt stress hos os?
Stress på jobbet kan snart betegnes som en folkesygdom. Omkring 300.000 af danskerne kæmper i øjeblikket med alvorlig stress. Det koster helt op til 300.000 – 500.000 kr. at erstatte en medarbejder, der er sygemeldt. Ca. 40% af de danske organisationer har oplevet, at en medarbejder måtte på langtidssygemelding pga. stress. Undersøgelser afslører, at der er flere virksomheder, der tegner sundhedsforsikringer til deres stressramte medarbejdere, end der er virksomheder, der tager alvor i at forebygge stress. Dermed har flere virksomheder fokus på at helbrede end at forebygge.
Hele 60% af de danske ledere kan identificere medarbejderens stress på jobbet. Uheldigvis ved 71% af lederne ikke, hvordan de skal tackle problemet. Det kan skyldes, at de mangler værktøjerne i deres lederredskaber, eller fordi de er i en virksomhed, hvor tempoet ofte er højt, og der ikke er tid, budget eller ressourcer til at gøre noget ved det. Stress er i den grad en sygdom, der skal tages seriøst. Til trods for alvoren gør John Harmsen i dette foredrag om stress en dyd ud af, at gøre formidlingen let-spiselig. Der vil også blive plads til smil. Det vil resultere i, at det hele bliver lidt nemmere at tage til sig og forstå. I vil samtidig få lyst til at tage til handling på emnet.
“Lær at spotte og tackle stress” kan afholdes både som et foredrag eller en workshop. Uanset om det er et foredrag eller workshop, så får i en masse tips og øvelser til, hvordan I får øje på stress i tide, og I vil udføre en plan for, hvordan I skal gribe det an. Der er også fokus på, hvad der faktisk er stress, og hvad der i bund og grund blot er ”jeg har travlt lige nu-tegn”.
Vil I gerne være Verdens Bedste Kollega? Hvad er det, og hvordan bliver I det? Kræver det en kollega, der husker at anerkende andres indsats, og som altid spreder godt humør? Eller skal I tilbyde jeres assistance når I er presset på tid eller ressourcer? Er den bedste kollega den, der kommer med kaffe til jer? Eller handler det mere om, hvor produktiv man er?
I dette morsomme foredrag fyldt med konkrete værktøj fokuserer John Harmsen på, hvad vi hver især kan gøre for at blive verdens bedste kollega. Johns formål er at klæde tilhørerne på til selv at blive verdens bedste kolleger.
Og heldigvis kan vi alle sammen træne vores evner som kollega. Vi er automatisk kollega, når vi går på arbejde, men at være en god og givende kollega er til gengæld noget, som vi skal træne os i og vi skal ville det. Derfor har John i foredraget også fokus på vores holdning. Vi skal tænke over, hvorfor vi egentlig går på arbejde, og hvordan vi har det med forandringer. Det er i langt de fleste tilfælde den enkeltes dagsform, som afgør hvorvidt vi dræner fællesskabet – eller bidrager positivt til det. Og ledelsen skal have fokus på, at medarbejderne får lysten til at være verdens bedste kolleger.
Fordelen ved en arbejdsplads med verdens bedste kolleger, er øget arbejdsglæde, mindset der gør at I kommer videre oven på forandringer, mindre sygefravær og stress, øget produktivitet og mere tilfredse kunder.
Foredraget henvender sig til alle i organisationen – det er underholdende med fart på og skarpe holdninger. Tilhørerne får på kærlig vis lov til at grine og måbe. Alt sammen med det formål, at skabe lysten til at være verdens bedste kolleger. John Harmsen tilpasser foredraget, så det tager afsæt i jeres konkrete situation og målgruppe.
Langt de fleste af os er gode til at kommunikere, men ofte går det galt – og det koster ikke kun ærgrelser men også penge og tid. Undersøgelser viser, at 33% af vores arbejdstid går med misforståelser: “Jamen, jeg troede at I vidste, at jeg mente…”.
I dette tankevækkende foredrag guider John Harmsen jer i kommunikation med både tale, skrift og krop: I får konkrete på, hvor let det er at misforstå hinanden både i tale, på skrift, i en mail og med vores kropssprog. Hvordan vægter I jeres ord når I taler? Hvad er HOT og hvad er NOT når vi sender en mail? Og hvad afslører jeres kropssprog egentlig om jer?
John Harmsen er inspireret af værktøjer fra NLP-verdenen, der vil hjælpe jer med at “læse” hinanden bedre. I lærer blandt andet, hvad de 7 øjenbevægelser betyder, når I er i dialog med kolleger eller kunder.
“Forstå mig ret” kan desuden også afholdes som en workshop, hvor I får masser af tips og øvelser til, hvordan I skaber en klar kommunikation, og hvordan I efterfølgende kan skabe en bedre kommunikation med konceptet. I kan se frem til et inspirerende og morsomt foredrag.
I dette foredrag tager John Harmsen afsæt i 4 adfærdstyper. Vi kender dem enten fra vores job, familie eller venner. De findes i hele verden og både i Bangkok og i Brugsen. Og blandt jeres kollegaer. Derfor kan I med garanti også genkende jer selv blandt typerne. Men hvordan lærer vi at forstå hinanden bedre, og forstå, hvorfor vi hver især gør og siger som vi gør? Og hvordan bruger vi vores individuelle naturlige adfærds-styrker bedst?
Foredraget tager afsæt i adfærdsanalyse-værktøjet DISC, som med mere end 2.500.000 årlige tests og personlige feedback-sessioner, er et af verdens mest anerkendte værktøjer på dette felt.
Udover at vide hvorfor forskellige mennesker reagerer som de gør, får I en anden meget værdifuld ting: Vi har alle vores naturlige evner og talenter. Men får I lov til at bruge dem på jobbet? Over 50% adspurgte svarer, at deres arbejdsopgaver ikke tilgodeser deres naturlige evner og talenter. Dvs. mange sidder tilbage med uudnyttede ressourcer. Få inspiration til, hvordan I tilrettelægger jeres arbejdsopgaver bedre, så hver eneste kollega får de bedste muligheder for at blomstre.
Men det er ikke kun mennesketyper, der har betydning for vores adfærd på arbejdspladsen. Kønnet spiller også en stor rolle. Mænd og kvinder tænker simpelthen markant forskelligt, og det kan være både udviklende og udfordrende i hverdagen. Med inspiration og værktøjer fra foredraget bliver I i stand til at skabe et fælles sprog på arbejdspladsen, får større forståelse for jer selv og jeres kollegaer, samtidig med, at I optimerer ledelsesmåden, kommunikation, motivation og forandrings-processer.
Forbered jer på en ordentlig gang “aha-oplevelser”, selvforståelse og gode grin. Hverdagen bliver med garanti lidt anderledes efter at I har hørt dette foredrag.
Flere vinkler: Foredraget ”Kender du typen” kan vinkles efter jer. Det betyder, at eksemplerne I får, tilpasses jeres arbejdsplads. Efter en grundig indledende snak bygger John Harmsen jeres foredrag op. Deltagerne oplever derved et skræddersyet og nærværende foredrag.
God kundeservice er det nye sort. Men hvad kendetegner egentlig god kundeservice? Hvad skal der skal til for, at en kunde bliver en loyal kunde og vælger at benytte jer igen og igen? Hvorfor er der forskel på serviceniveauet i fx det østlige og det vestlige Danmark? Og i de forskellige brancher?
Kundeservice i den offentlige sektor – hvad er nu det? Har den offentlige sektor i det hele taget kunder? Ja, det har de i høj grad. I daglig tale kalder vi dem dog borgere, beboere eller brugere. Men i sidste ende er det jo også en form for kunde.De fleste offentlige virksomheder bliver i dag målt skarpt på deres service, og de har den udfordring, at vi “kunder” ikke har nogle alternative leverandører at vælge imellem, samtidig med at de konstant bliver “udsat” for forandringsprocesser.
Hvad skal der til for at I, enten gratis, eller for meget små midler, kan hæve jeres serviceniveau betragteligt, samtidig med at I har arbejdsglæden og trivslen med?
John Harmsen har arbejdet med service i mere end 25 år, og I får både svar, samt en masse idéer til, hvordan I lykkedes med at skabe “Fremtidens Kundeservice” i dette foredrag, der afholdes på en både seriøs og humoristisk facon, og tilpasses jeres arbejdsplads.
Oplev et nytænkende og anderledes foredrag om salg. Her får i indblik i sælgeres dårlige vaner, og hvad vi gør ved en kunde der “bare vil kigge” eller “tænke over det”. Derudover fokuseres der på psykologien imellem din kunde og dig, og I får masser af humor undervejs.
Foredraget kan også målrettes til ”Ikke-sælgere”, der skal have værktøjer og motivation til at varetage salgsopgaver.
Hvordan stiller I de rigtige spørgsmål? Hvornår skal I tale – og hvornår skal I tie – i dialogen med jeres kunde? Hvordan får I den rigtige pris for jeres produkt? Hvordan præsenterer I produktet med fokus på værdi? Hvad betyder stoffet Oxytocin for jeres salg? Hvad er forskellen på en mandlig og kvindelig kunde, når det handler om salg? Hvordan får ”Ikke-sælgere” en god oplevelse med jeres salgsopgaver?
I får veldokumenterede værktøjer som I kan bruge med det samme, både i dialogen med jeres kunder og kollegaer. Salgsværktøjerne I får, er både basale salgsværktøjer, og også nye ting, som med garanti giver gode resultater.
John Harmsen har trænet sælgere fra alle brancher siden 2002, og I får her en virkelig stærk motivator, der rykker jer. Foredraget kan vinkles specielt til jer, og går fint i spænd med både nye og erfarne sælgere, samt “ikke-sælgere”-typerne (eks. håndværkere eller servicepersonale, offentligt personale).
Meget relevant, medrivende og underholdende.
Lene Dahlmann
Det var et virkelig godt foredrag, som fik hele salen til at grine, men samtidig meget givende. Det var virkelig noget man kunne bruge til noget både arbejdsmæssigt og privat.
Morten Nielsen
Jeg har kun fået positive tilbagemeldinger fra både ledere og medarbejdere. Der er et par stykker, der er blevet klappet ind i lokalet i dag og en fortalte at hun havde brugt den med Guld-sølv-bronze for at give konstruktiv kritik og at det var blevet taget positivt imod. Så ingen tvivl om at det allerede bliver brugt. Alle dele af dit indlæg kunne direkte relateres til vores arbejde med kunderelationer og internt samarbejde. Forskellen på køn er jo altid sjovt, men du formåede også at binde det rigtig godt sammen så det var tydeligt at det handlede om de gode relationer, kundeservice og samarbejde på trods af (eller på grund af) forskelligheder. Og så er der jo ikke noget som humor til at få folk til at huske et budskab og hvis vi måler på den skala, så bliver budskabet ikke glemt foreløbig
Marie Vingaard Bové
John Harmsen formåede at skræddesy et foredrag, der var specifikt målrettet vores behov og anledning. Han var både faglig relevant og saglig, og fik indraget virksomhedens værdier, resultater og medarbejdertilfredshed samtidig med at han var hylende morsom og original. Medarbejdere og ledere var meget, meget tilfredse med foredraget og med John Harmsen som person!
Lis-Wenke Mero Moore
Fantastisk veksling mellem humor og seriøsitet. Satte sig selv i spil på en god måde der bevirkede at det var nemmere at kigge lidt på sig selv. Oplægget var godt tilpasset vores situation. Alle var enige om at det var et godt statsskud på vores kommende samarbejde. Vi har allerede fået noget fællessprog ang. humor og hvad det vil sige at være en god kollega. Tak for det!
Joan Lindgaard
2 måneder efter foredrag: Kollegaerne hiver stadig nogle af John Harmsens pointer frem, og vi smiler
Torben Michelsen
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.